سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به ما فرمان داد که در سه چیز بر ما چیره نگردند : به معروف فرمان دهیم و از منکر باز داریم و سنّتها را به مردم بیاموزیم . [ابوذر]
ما
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» توشه ی فردای خود اکنون فرست

انسان در زندگی خود همواره به دنبال موفقیت است و دوست دارد در بین همه ی انسان ها بهترین و موفق ترین فرد باشد زیرا که او موجودی کمال جو است ، به خوبی با توجه به آموزه های دینی می داند که زندگی او فقط مربوط به این جهان نیست بلکه در آن دنیا هم باید سربلند وموفق باشد ، دنیایی که انسان جز چیزهایی که از پیش برای خود فرستاده است ، هیچ ندارد .

سعادتمند کسی است که برای زندگی خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشد و با نگاهی دور بینانه زندگی خویش را به سامان برساند ، با نگاهی به تمام گوشه های زندگی همراه با در نظر داشتن تمامی نیازهای مادی و معنوی .

زندگی ای که به تولد تا مرگ ختم نمی شود ،پس برنامه ی او نگاهی ژرف به زندگی پس از مرگ را می طلبد ، در آن هنگام که اختیار گرفته شده و نمی تواند به سود خود عملی انجام دهد تا از سختی های آنجا برهد ، هر چه را از قبل پس انداز نموده می تواند برداشت کند .

مثل او همانند کسی است که عمری را برای روزهای از کار افتادگی زحمت می کشد ، برای روزهای بازنشستگی در حساب بانکی خود پس انداز می کند ، از نیروی جوانی و تخصص خود بهره گرفته و کار و تلاش می کند تا آن هنگام که پیر و فرتوت شد از آن پس انداز استفاده کند ؛ انسانی که برای زندگی دنیایی خود اینقدر در فکر است ، دنیایی که از آن گریزی هست و جاودانه و همیشگی نیست باید برای آخرت خود هم ، بسیار بیشتر به فکر باشد تا در آنجا دستش خالی نماند و توشه ی خوبی برای استفاده داشته باشد .

نکته ها

آدمی که برای زندگی مادی خود و روز های از کار افتادگی از ابتدای جوانی در فکر است ، برای آن زمان توشه گیری کرده و پس انداز می کند ، برای زندگی اخروی هم باید در فکر باشد که دستش خالی نماند ، چرا که دشواری های آنجا بسیار بیشتر است همراه با اینکه زندگی جاودانه ای هم در پیش دارد .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد محسن قندی ( یکشنبه 86/12/12 :: ساعت 1:49 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

داستان تاجر و چهار زنش
بزرگترین مبلغ دین مسیحیت مسلمان شد
به من گفت خدا را از کجا شناختی ؟
نامه دل
توشه ی فردای خود اکنون فرست
حیا
حقیقت یابی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 11946
» درباره من

ما

» آرشیو مطالب
یادداشت های قبلی

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
حرف دل
بسوی آسمان
بازی بزرگان

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب